Technologie

Poslední model elektromobilu Tesla 3 spatřil světlo světa již v březnu roku 2016, vyrábí se v továrně ve Fremontu (Kalifornie, USA) a na výrobě se podílí nejpokročilejší technologie, robotická pracoviště, ale kupodivu ve značném počtu i lidé. Jaký bude osud Tesly?

Elektromobil Elona Muska Tesla je zřejmě nejpopulárnějším mezi elektromobily, poptávka po něm kolísá – v současnosti má továrna asi 120 000 objednávek, stejně tak kolísají a po počátečním nadšení investorů mírně klesají i akcie. Auto se skládá asi z 10 000 dílů a Musk přiznal, že zavedení robotů do některých procesů znamenalo zpomalení výroby. Osud Tesly bude jistě záviset na asistenčních systémech a schopnostech autonomního provozu. Zajímavý test udělal majitel Tesly S, který postupně zalepoval jednotlivé kamery páskou a potom zapnul autopilota. Auto dovolilo vstoupit do režimu autopilota, i když byly funkční jen dvě kamery v bočních sloupcích. Ale to je už minulost Tesla 3 je na tom určitě lépe.

ADAS: Advanced Driver Assistance Systems - Pokročilé asistenční bezpečnostní systémy varují nebo přebírají kontrolu nad jednotlivými funkcemi automobilu

O asistenčních systémech zde

Tak se vyrábí Tesla

Oslepení Tesly

Cenově dostupné, bezpečné a flexibilní kolaborativní roboty - automatizace je snadnější než kdykoli dříve.

Tři české firmy se zúčastnily výjimečné akce „8th International LED professional Symposium +Expo | LpS 2018.“ Celkem zde byli účastníci ze 43 zemí - 121 vystavovatelů, 123 přednášejících a přes 1600 návštěvníků. 

1.-5. října se uskutečnil v Brně Mezinárodní strojírenský veletrh - jeden z velkých průmyslových veletrhů ve střední Evropě a velká část prezentací byla věnována tématu Industry 4.0 – procesům digitalizace, automatizace a robotizace. Jedna z českých firem představila zajímavé řešení své expozice.

Strojírák byl letos odbornější a skromnější. Organizátoři šetřili, to bylo zřejmé, ale vystavovatelé přijeli s řadou zajímavých expozic, které určitě nebyly levné. Vždycky se na MSV vystavovaly lokomotivy, obří bagry, gigantické zalomené lodní hřídele, obrovské turbíny elektráren. Jenom ta doprava jak musela být drahá … tak to už je minulost. Nic takového na MSV letos nebylo a asi už nebude. Firma Kuboušek, která se zabývá vývojem a výrobou zařízení na zpracování plastů, jako první představila část své expozice virtuálně. Návštěvníkům stánku umožnila online spojení se svým technologickým centrem v Českých Budějovicích. Zařízení nebo robotickou linku bylo možno vidět v simulovaném provozu a demonstrátor na místě předvedl vše podle přání zákazníka. Jak snadné.

Videopozvánka na prohlídku. 

Česká firma IQ Structures se zabývá pokročilými technologiemi, vyvíjí a vyrábí mikro a nanostruktury, které dodávají výrobkům a materiálům unikátní funkce i vlastnosti. V roce 2018 firma představila hned dva významné výsledky svého výzkumu a vývoje.