Technologie

Výzkum autonomních aut pokročil a dnes asi neexistuje automobilka, která by se jejich vývojem nezabývala. Začíná se psát historie tohoto vývoje a výzkumu a Society of Automotive Engineers (SAE) stanovila 6 stupňů charakterizace automatizace řízení. Existují obavy, že přes veškeré optimalizace tras a hustoty provozu vzniknou zácpy a že lidi budou jezdit víc a dál, protože budou moci během jízdy dělat i něco jiného. No, uvidíme, nic jiného s tím nezmůžeme.

Stupeň automatizace 0 – zcela bez,

1 – automatická brzda v případě možnosti nevyhnutelné srážky.

2 – současná běžná úroveň – semi-autonomní systémy - akcelerace, brzdění a asistence, řízení.

3 – automatizace v některých režimech jízdy. Auto zvládne automatizované řízení za určitých podmínek - třeba na dálnici během denního světla. Člověk musí být připraven řízení převzít.

4 - rozšiřuje možnosti a dokáže zpracovat všechny jízdní situace, i když člověk nemůže zasáhnout. Přesto je ještě omezeno na některé režimy jízdy.

5 – znamená plnou autonomii ve všech jízdních režimech. To znamená, že vůz je plně schopný řídit sám kdekoliv v jakémkoli stavu, na zasněžené měsíčné cestě stejně jako v nezmapované poušti. Je třeba poznamenat, že v tomto okamžiku vývoje, je úroveň 5 jen teoretická. Existuje několik signálů, že i teoretickou zůstane navždy. No, jak říkáme, uvidíme.

Celý článek zde

Peter Chudý z VUT Brno, Fakulta informačních technologií hovořil detailněji o hlavních rysech projektu chytrého autopilota pro ultralehká letadla. Novinka výrazně ulehčí pilotům úkony v kokpitu, vnese do létání aspekt bezpečnosti a zároveň zachová zážitek z letu. Je to jeden z trendů vývoje, podpořila Technologická agentura ČR.

Nové technologie osvětlení umožňují i vzájemnou komunikaci mezi auty.

"The Matrix LED a Matrix Laserové technologie mají stále větší potenciál," říká Stephan Berlitz, šéf rozvoje pro inovace osvětlení Audi.

BMW představilo motorku nabitou technologiemi. Žádné helmy, páteřáky, bude chytřejší než všichni motorkáři. (?)  Míří do smart zítřka, míchá analogové vlastnosti s digitálními, nabízí augmentovanou realitu a další vlastnosti, o kterých nevíme, že je potřebujeme, dokud je fakt nepotřebujeme. 

BMW má 100 let, tak k narozeninám. :-) 

Švédský start up to nakopává a tvrdí, že auta budou úplně jiná. Má pravdu. hezkou.  Video jsou jen řeči, ale víc je tady. Start up UNITI

CZ publikování podporuje